Volg mij op twitter Connect op LinkedIn
Concernz is partner van MVO Nederland
  • omslag Perspectieven
    omslag Perspectieven

Boeken en bijdragen/hoofstukken in boeken

 

boeken

 

  • Rob van Tulder en Alex van der Zwart (2003), Reputaties op het spel,  maatschappelijk verantwoord ondernemen in een onderhandelingssamenleving, Utrecht, Het Spectrum (5e druk). Dit boek heeft een nominatie ontvangen voor Managementboek van het Jaar in 2004 (top 3). Bovendien is het opgenomen in de P+ Magazine Classics list. Voor meer informatie over de inhoud van het veelbesproken boek verwijs ik u door naar de speciaal voor het boek opgezette website: http://www.eur.nl/fbk/reputatiesophetspel/. Op deze website kunt u onder andere casestudies downloaden en recensies nalezen.

    Let op: het gehele boek is nu te downloaden! Zie onderaan deze pagina voor de pdf!

    Mocht u toch een hardcopy wensen dat kunt u bestellen via bol.com of via managementboek.nl of een mailtje sturen naar Alex van der Zwart.  
  • Rob van Tulder with Alex van der Zwart (2006), International Business-Society Management: linking corporate responsibility and globalisation, Londen: Routledge Publishing. Dit boek heeft in december 2007 de ‘Best Book Award 2007’ gewonnen. De award is een inititief van onderzoeksinstituut ERIM (Erasmus Research Institue of Management). Voor meer informatie over de inhoud van het veelbesproken boek verwijs ik u door naar de speciaal opzette website. Op die website kunt u onder anders casestudies downloaden: http://www.ib-sm.org. Bestel via bol.com of via managementboek.nl

 

bijdragen in boeken

 

  • Alex van der Zwart (2004), "Reputatiemanagement", pp. 27-40, in: M. van der Veen (ed.) (2004), MVO & Communicatie, Het formuleren van maatschappelijk verantwoord beleid, Utrecht: Uitgeverij ThiemeMeulenhoff. Voor meer informatie over dit boekà klik hier. Bestel via bol.com of via managementboek.nl
  •  
  • Alex van der Zwart (2004), "Verantwoord ondernemen: van efficiënt omzetten naar ethisch verantwoorden", in: R. van Es (ed.) (2004), Communicatie en Ethiek. Organisaties en hun publieke verantwoordelijkheid, Amsterdam: Uitgeverij Boom. Voor meer informatie over dit boekà klik hier Bestel via bol.com of via managementboek.nl
  •  

  • Alex van der Zwart (2006), “MVO en reputatiemanagement”, in: Moratis, L. en M. van der Veen (red.) (2006), Basisboek MVO, Assen: Van Gorcum. Bestel via bol.com of via managementboek.nl  
  •  
  • Alex van der Zwart (2006), “De Winst van Gezichtsverlies”, interviewhoofdstuk in: Lambooy, T. (red.) (2006), Een Wereld te Winnen, zestien visies op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Kluwer. Dit boek is genomineerd op de longlist managementboek van het jaar 2008. Voor meer informatie over dit boekà klik hier Bestel via bol.com of via managementboek.nl
  •  
  • Alex van der Zwart (2010), “MVO en reputatiemanagement”, in: Moratis, L. en M. van der Veen (red.) (2010), Basisboek MVO, Assen: Van Gorcum. Voor meer informatie over dit boekàklik hier

 

  • Alex van der Zwart (2012), "MVO in de naam van de faam", pp. 178-182 in: Hardjono, T., Al. Markus + 41 anderen (2012), Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in turbulente tijden, onderdeel van 'Perspectieven op MVO.nl'-serie, Koninklijke Van Gorcum, Assen. Voor meer informatie over dit boekàklik hier

 

Als onderzoeker betrokken bij:

 

  • Tulder, R.J.M. van, Kaptein, S.P., Mil, E. van & Schilpzand, R. (2004). De Strategische Stakeholderdialoog: Opkomst - Kenmerken - Toekomst. Rotterdam-The Hague: EUR/S&P.  Download het hieronder.